24. bienale oblikovanja
Ljubljana, Slovenija
18. 9.—7. 12. 2014
Slo
·
Eng
3, 2, 1 ... Test
#Prispevki
18. december 2014 — #Prispevek

BIO 50 se je zaključil, sodelovanje se nadaljuje

50. obletnica Bienala oblikovanja, BIO 50: 3, 2, 1 … TEST, ki se je zaključila 7. decembra 2014, je ponudila 58 novih projektov 120 mednarodnih udeležencev, mentorjev skupin, institucij in podjetij znotraj 11 tem vsakdanjega življenja. Bienale, ki se je iz tradicionalne razstave industrijskega oblikovanja preobrazil v multidisciplinarni eksperimentalni dogodek za načrtovanje možnih prihodnosti oblikovanja, je pritegnil okoli 11 000 obiskovalcev v Muzej za arhitekturo in oblikovanje (MAO), Moderno galerijo in Galerijo Jakopič.

Skupaj s spremljevalnim programom BIO 50: ZDAJ, ki je vključeval 18 zelo različnih razstav in več kot 90 dogodkov, vodenih ogledov, delavnic, performensov in pogovorov po vsej Ljubljani, s čimer je bilo oblikovanje približano širši javnosti, je bienale obiskalo okoli 50 000 obiskovalcev. Razstava Marko Turk – Homo faber, prvič predstavljena v programu ZDAJ, bo naslednja razstava na ogled v Muzeju za arhitekturo in oblikovanje v januarju 2015.

BIO 50 je spremljalo okoli 30 slovenskih in tujih novinarjev, tudi novinarji in uredniki pomembnih mednarodnih oblikovalskih medijev, kot so Uncube, Dezeen, Abitare, Frame, Designboom, ICON, Disegno, Domus in drugi, ki so se udeležili otvoritvenega tedna in poročali o BIO 50 z veliko naklonjenostjo. Kot dogodek, ki si je prizadeval, da preseže dosedanje dojemanje tovrstnih oblikovalskih dogodkov, je prejel veliko zanimanje tuje strokovne javnosti.

»Ni lahko predstaviti eksperimentalno raziskovalne projekte take vrste učinkovito, jih komunicirati širšemu občinstvu, vendar je ta razstava odmeven uspeh. Je eden izmed najbolj fascinantnih in dobro organiziranih oblikovalskih dogodkov, ki sem jih izkusila v dolgem času. Boelen in so-kustosinji Maja Vardjan in Cvetka Požar so se odlično odrezali ob povezovanju ključnih sodobnih oblikovalskih problemov z lokalnimi in predstavitev je bila jasna in dobro dokumentirana. Vsi projekti niso bili uspešni, a neuspeh je del procesa.« Sophie Lovell, Uncube

»In vendar je BIO 50 še vedno ena od najboljših razstav v 2014.« Marco Sammicheli, Abitare

»BIO 50 sproža energijo, ki trenutno manjka v večini mednarodnih oblikovalskih dogodkov. Te ambicije so razvidne tudi v katalogu, ki spodbuja razmišljanje, in bo ostal optimističen dokaz novih načinov mišljenja, novega načina dela in novega načina predstavljanja.« Louise Schouwenberg, Deezen

»BIO 50 je, bolj kot predstavitev, osvežujoča platforma za eksperimentiranje.« Anya Lawrence, Disegno

»Kot pojasnjuje podnaslov BIO 50, je to oblikovalski bienale, na katerem se stvari preizkušajo.« Crystal Bennes, Icon

»Kraljestvo te odprtosti je eden od velikih potencialov oblikovanja v prihodnosti: s premišljenimi rešitvami za bazične dejavnosti in izzive, kot so stanovanje, mobilnost, oblačila, prehrana in voda, lahko dejavno posega v formacijo družbe in s tem postane učinkovito socialno orodje, nemara zasede celo dejavno vlogo v demokraciji…« Mateja Kurir, Pogledi

»BIO 50 je tako vzniknil ob pravem času na pravem mestu, saj združuje težave in želje mlade kreative v edinstvenem dogodku, ki se vrača k oblikovanju za realne probleme realnih oseb.« Matic Brdnik, Pita

Rezultati projektov Bienala oblikovanja prinašajo edinstven pregled možnih prihodnosti oblikovanja, ki so bili zaznamovani z glavnima načeloma bienala – procesom in sodelovanjem. Odgovarjali so na probleme in izzive vsakdanjega življenja, ki sega izven geografskih mej.

Ob bienalu smo doživljali posebno skupnostno vzdušje z zelo raznolikimi, nikoli več ponovljivimi projekti, raziskovanjem, eksperimentiranjem, učenjem in sodelovanjem članov skupin, v katerem smo zaznali tudi sledi možnega nadaljevanja sodelovanja v prihodnosti.

Kot je izjavil kustos BIO 50 Jan Boelen: »V tem Bienalu oblikovanja cilj ni pomemben – pot je tista, ki šteje. Ta je bila in še vedno je potovanje oziroma dogodek brez konca. Mnogo novih poti in srečanj je bilo odkritih, ki morajo biti v prihodnjih letih še raziskani. Radoveden sem, kakšni bodo rezultati, nove teme in izsledki v naslednjih šestih mesecih.«

Matevž Čelik, direktor BIO in MAO, je še poudaril: »Oblikovanje se mora kot poklic razvijati in odgovarjati na izzive časa. Zahtevne gospodarske razmere so ob enem priložnost in velika ovira predvsem za mlajšo generacijo še neuveljavljenih oblikovalcev. BIO kot inkubator in prostor za eksperimentiranje je v tem smislu platforma, ki vzpodbuja oblikovanje kot kulturno invencijo, na kateri temelji dodana vrednost izdelkov in storitev.«

Bienale oblikovanja ne bi mogel biti nikoli organiziran v takšnem obsegu brez velikodušne podpore glavnih partnerjev, pokroviteljev in podpornikov, zato sem jih iskreno zahvaljujemo za njihove prispevke. Posebna zahvala gre tudi vsem članom skupin, mentorjem in partnerskih podjetjem za deljenje svojih vznemirljivih idej v okviru BIO 50.

Veselimo se že naslednjega Bienala oblikovanja v letu 2016!